Záznam zo schôdze vlastníkov bytov a NP z 11.9.2014
záznam stiahni tu
Záznam zo schôdze vlastníkov bytov a nebytových priestorov bytového domu
Veternicová 14, 16, 18, ktorá sa konala dňa 11.9.2014 o 18:00 hod.
v jedálni ZŠ Veternicová 20, Bratislava
Prítomní: za správcu bytového domu: ................................... Ing. Pavel Puha, Byty spol. s.r.o.
za vlastníkov: ...................................................... viď prezenčná listina (Príloha č. 1)
za projektanta dokumentácie: ............................. Ing. Juraj Furdek, Ing. Boris Bartal
Program:
1. Zahájenie
2. Voľba zapisovateľa a overovateľov
3. Informácie o stave projektovej dokumentácie a vykonaných prácach
4. Informácie o ďalšom postupe v rámci zatepľovania a revitalizácie
5. Voľba funkcionárov a zástupcov
5.1. Voľba funkcionárov schôdze
5.2. Voľba zástupcov vlastníkov bytov a nebytových priestorov
6. Udelenie plnomocenstva správcovi na zastupovanie v stavebnom konaní
7. Úprava mandátu komisie pre výber projektanta a realizátora stavby
8. Rôzne
8.1. Návrh na označenie pivníc
8.2. Návrh na schválenie písomného hlasovania
8.3. Voľba overovateľov písomného hlasovania
9. Uznesenia
10. Záver
K bodu 1. Zahájenie
Ešte pred zahájením schôdze sa k prítomným prihovoril p. Tomáš Miženko – zástupca spoločnosti Swan a to s ponukou umiestniť na bytový dom anténu na šírenie signálu mobilného operátora za ročné nájomné v cca výške 4 tis. euro ročne. Pán Ing. Robert Radič v mene prítomných poďakoval za ponuku a navrhol, aby sa možnosť namontovania tejto antény zaradila do písomného hlasovania, lebo na tento účel bude potrebný súhlas dvojtretinovej väčšiny vlastníkov, čo potvrdil aj správca p. Ing. Puha.
Schôdzu vlastníkov bytov otvoril zástupca vlastníkov Ladislav Varga-Korytár, privítal prítomných a požiadal plénum o zvolenie predsedajúceho schôdze. Navrhnutý za predsedajúceho schôdze bol pán Ing. Pavel Puha. Všetci prítomní vlastníci jednomyseľne súhlasili s týmto návrhom a vzali ho na vedomie.
Pán Ing. Pavel Puha opätovne privítal prítomných a upozornil na stav, že momentálne je vlastníkov bytov prítomných len 24 a tým pádom plénum nie je uznášania schopné. Opýtal sa či má niekto z prítomných vlastníkov nejaké doplňujúce návrhy do programu schôdze. Prihlásil sa len zástupca vlastníkov Ladislav Varga-Korytár, že má dva návrhy do rôzneho. Predsedajúci vzal toto na vedomie. Prítomných sa spýtal či môžeme pokračovať v programe tak ako bol pôvodne plánovaný, na čo všetci prítomní vyjadrili svoj súhlas. Ďalej všetkých oboznámil, že hlasovania ktoré sú v programe môžeme vykonať až po hodine trvania schôdze, čiže až po 19:15 hod. Týmto bola schôdza zahájená.
K bodu 2. Voľba zapisovateľa a overovateľov
Predsedajúci schôdze navrhol za zapisovateľa zástupcu vlastníkov p. Ladislava Varga-Korytára. Všetci prítomní vlastníci vyjadrili jednoznačný súhlas s týmto návrhom a vzali ho na vedomie.
Ďalej bol prednesený návrh na určenie overovateľov písomného záznamu zo schôdze vlastníkov. Dobrovoľne sa prihlásili p. Ľubica Matejovičová a Ing. Igor Púčik. Obaja overovatelia boli jednotlivo a jednohlasne odsúhlasený plénom.
K bodu 3. Informácie o stave projektovej dokumentácie a vykonaných prácach
Následne predsedajúci požiadal o zhrnutie informácií o stave projektovej dokumentácie a vykonaných prácach. Tieto informácie predniesol Ing. Róbert Radič ako člen komisie pre výber projektanta a realizátora stavby. Vlastníkov informoval o týchto skutočnostiach:
- práca komisie – (stretnutia s realizátormi, zbieranie informácií o stavbe a projektovaní)
- písomné hlasovanie o rozsahu obnovy domu
- z obhliadky budovy vyplynula nutnosť doizolovania strechy a obkopania a izolácie budovy na severnej a západnej strane (zatekanie vody do priestorov pivníc) tak, aby po kolaudácii spĺňala kategóriu úspory tepla kategórie „B“
- príprava, podmienky a priebeh súťaže na výber projektanta
- samotné projektovanie, obhliadky budov, priestorov a bytov
- pripomienkovania a dopracovanie projektu
- prevzatie projektu
- porovnanie nášho projektu a projektu zapožičaného z iného bytového domu
- iné informácie, ktoré boli priebežne podávané formou Bulletinov
- farebné riešenie domu sa bude odsúhlasovať až niekedy vo februári až v apríli budúceho roka na schôdzi vlastníkov, tesne pred začiatkom prác
- otázka napojenia na vodu a dodávku tepla a meranie skutočne odobraného množstva týchto médií
Pán Ing. Radič zároveň predstavil aj pánov Ing. Juraja Furdeka a Ing. Borisa Bartala ako zástupcov firmy Termo+ SK, ktorá spracovávala projektovú dokumentáciu.
K tejto téme boli vznesené otázky:
Otázka Ing. Kováčik:
Či máme na kategóriu úspory tepla „B“ aj nejakú rezervu, alebo sme v nej po prepočte tepelno-technických parametrov len tesne?
Odpoveď Ing. Bartal a Ing. Radič: Áno je tam dostatočná rezerva na kategóriu „B“ aj pre prípad sprísnenia podmienok vydávania certifikátu.
Otázka PhDr. Valigurský:
Ohľadom toho zatekania už bola robená na Veternicovej 18 drenáž, dokonca dva krát. Stále do pivníc zateká. Či bol označený nejaký vinník čo môže za tento stav, lebo boli na to vynaložené dosť veľké finančné prostriedky?
Situáciu spresnil zástupca vlastníkov Varga-Korytár:
Drenáž bola robená na jeseň v roku 2011 na čo bola reklamovaná a opravovaná v septembri 2013. Zhotoviteľ po oprave tvrdil, že drenážna rúra plní svoju funkciu, vodu odvádza avšak množstvo vody (úhrn zrážok) je enormne vysoké z čoho vyplynulo, že toto riešenie plní svoju funkciu ale je nepostačujúce.
Doplnil Ing. Radič:
Je podstatné, že čo bolo predmetom zmluvy na základe ktorej sa drenáž robila. Ak v nej bolo iba odviesť vodu v tom prípade zhotoviteľ svoj záväzok splnil a nebude sa to dať reklamovať, ale ak by bolo v zmluve napísané, že zabezpečí nezatekanie do priestorov pivníc, v tomto prípade sa môžeme niečoho domáhať. Navrhované riešenie od projektanta je, nakoľko sa nachádzame tesne pod lesom a pod svahom, odkopať celú severnú a západnú stenu až na základovú dosku a urobiť znova poriadne izoláciu základov.
Ing. Szolnok (zástupca vlastníkov Veternicovej 18): Od kedy sa zaoberáme projektom tak riešime aj tento problém s drenážou. Od konca júla sme žiadali e-mailamy cestou patričných ľudí správcovskú spoločnosť nech sa požaduje ďalšia reklamácia a žiadna odpoveď nám doteraz neprišla.
Vyjadrenie správcu Ing. Pavla Puhu:
Teraz momentálne sa nemôžem k danému problému do detailov vyjadriť. Túto záležitosť nechám prešetriť a zástupcom vlastníkov dodám písomné stanovisko, ako to všetko bolo a čo bolo vo veci podniknuté.
Otázka Ing. Kováčik:
Naše schodisko je celé popraskané a zdá sa mi že odkedy sa zateplil vedľajší dom, že sa to ešte zhoršilo. Hýbe sa nejako ten náš dom, bude tam urobený na to nejaký statický posudok, zachytili ste tento problém?
Odpoveď p. Varga-Korytár:
Áno tento skutkový stav bol zmapovaný keď sa začala robiť projektová dokumentácia. Je to nafotené. V skutočnosti vo väčšine prípadov tých škár ide o popraskanú vnútornú omietku a nie samotné panely. Tento problém sa vytvoril zo zatekania popri oknách z najvyšších poschodí a vplyvom počasia.
Odpoveď Ing. Bartal:
V statickom posudku, ktorý sme vypracovali, je uvedená aj systémová porucha, ktorá sa vzťahuje na príspevok zo Štátneho fondu rozvoja bývania a tieto systémové poruchy, či už to bolo zlé kotvenie panelu alebo nedokonalý tvar panelu spôsobujú tieto škáry medzi jednotlivými panelmi a zapríčiňujú zatekanie. Tento stav bude novým izolantom odstránený.
Otázka p. Chorváthová:
Máme obdobný problém so zatekaním do kuchyne na východnej strane.
Odpoveď Ing. Bartal:
Ako som spomínal, je to podobne ako na tom schodisku systémová chyba medzi panelmi. Tento problém sa odstráni zateplením.
Otázka p. Holotňáková:
My máme okná na severnej strane v rohu Veternicovej 18 pri zadnom vchode, ktorý nám ešte tieni. Nám tam nikdy nesvieti slniečko. Je tam veľká vlhkosť. Je nejaké riešenie tej vlhkosti?
Odpoveď Ing. Bartal:
Áno, sú na to prostriedky ktoré sme navrhli v projekte. Sú to určité nátery, ktoré dokážu fasádu zbaviť do určitej miery vlhkosti a keď sa fasáda zateplí použije sa na ňu taký typ omietky ktorá zabraňuje zachytávaniu vlhkosti v nej, odpudzuje vodu a má samočistiace schopnosti.
Otázka Ing. Púčik:
Či sa myslelo aj na zdravotne ťažko postihnuté osoby, konkrétne myslím výťahy?
Odpoveď Dr. Letko:
Áno výťahové dvere sa zväčšia na maximálny rozmer aký bude možný. Pre vozíčkara bude dostatočný priestor.
Doplnil Ing. Radič:
Z hľadiska vybudovania nejakého bezbariérového prístupu z prednej strany domu nie je možné, lebo svah pod domom už nie je naším majetkom a bolo by to aj finančne dosť náročné. Ale pán architekt nám poradil riešenie také, že ak by v budúcnosti bol obyvateľom domu vozíčkar, tak lacnejším a lepším riešením by bolo vybudovanie výťahovej plošiny na zvoz vozíčkara po schodisku k výťahu zo zadného vchodu domu. Na toto zariadenie by bolo možné čerpať aj príspevok zo sociálnej poisťovne.
Doplnil p. Varga-Korytár:
Rozmer terajších vonkajších dverí na výťahoch je 700mm a budú zväčšené na 800mm. Vnútorná svetlosť kabíny bude 800mm a hĺbka kabíny sa predĺži približne o 20-23 cm. Vnútorné kabínkové dvere budú harmonikové Busového typu a v otvorenej polohe budú v zákryte so stenou kabíny výťahu. Čiže svetlosť 80cm bude dodržaná a dostatočná aj pre vozíčkarov.
Otázka Ing. Kováčik:
Čo sa týka otvárania brán: Budú na magnetický kľúč a budú sa dať otvoriť aj z bytu?
Odpoveď p. Varga-Korytár:
Áno všetky vchodové brány budú na magnetický kľúč. Na predných vchodoch bude možné otváranie aj priamo z bytu. Preto bude vymenená zvončeková tabuľa a po zhodnotení stavu zvončekovej kabeláže, buď sa použije stará, alebo sa bude musieť vymeniť za novú. V samotnom byte je už potom výmena aparátu na každom jednom majiteľovi, lebo ten bude menený na jeho náklady.
Otázka Ing. Kovačič:
Ako to bude s vonkajšími žalúziami a podobne?
Odpoveď Ing. Furdek:
Všetky predmety na fasáde, ako sú satelity, antény, vysielače, na oknách exteriérové žalúzie (rolety), sa budú musieť pri zatepľovaní zmontovať. Čo sa týka konkrétne žalúzií, tak tie sa už nedajú namontovať späť, lebo kvôli izolantu na fasáde už nebude pasovať rozmer. Ani neodporúčame po zateplení montovať nejaké predmety na fasádu. Ono sa to dá a naša firma má pre tieto účely aj vypracovaný postup pre zákazníkov, ako vykonať montáž takéhoto predmetu tak aby nedošlo k poškodeniu izolantu na fasáde. Lebo ak sa poškodí izolant, to by mohol byť veľký problém nie len z pohľadu navlhnutia steny a následnej degradácie materiálu a steny pod ním, ale aj zo strany záruky na danú stavbu.
Doplnil Ing. Radič:
Naozaj čo sa týka všetkých týchto predmetov na fasáde a nie iba na nej, sú to veci individuálne. Budeme tieto veci riešiť individuálne v dostatočnom predstihu. Tieto práce sa netýkajú spoločného úverového balíka, preto si ich bude musieť potom každý hradiť sám na svoje náklady. Napr. ak bude chcieť niekto si dať spraviť nové rozvody vody alebo plynu aj ďalej ako len po merače, túto renováciu si bude hradiť sám. Firmy s ktorými sme hovorili sú ochotné a robia takéto veci, lebo keď už je ten dom celý rozbúraný, nech sa urobí čo najviac práce, aby sa nemuselo potom znovu niečo búrať a opravovať.
K bodu 4. Informácie o ďalšom postupe v rámci zatepľovania a revitalizácie
Informácie o ďalšom postupe v rámci zatepľovania a revitalizácie poskytol predsedajúci schôdze Ing. Pavel Puha.
Informoval o nasledujúcich prácach a potrebných úkonoch:
- vyžiadanie stanovísk dotknutých orgánov ako životného prostredia, odpadové hospodárstvo, hygienikov, požiarnikov,
- nevyhnutnosť udelenia plnomocenstva od vlastníkov správcovi na vybavenie stavebného konania
- stavebné konanie,
- spracovávanie a kompletizovanie dokumentácie na žiadosť o úver zo Štátneho fondu rozvoja bývania podľa vyhlášky ŠFRB sa jedná o približne 70 dokumentov, zo strany správcu sa jedná o rôzne potvrdenia o úhrade všetkých záväzkov voči zdravotnej poisťovni, voči sociálnej povinnosti, voči daňovému úradu a atď. ...
- podanie samotnej žiadosti,
- podpis úverovej zmluvy,
- spísanie notárskej zápisnice k záložnému právu fondu opráv
- vinkulácia troch splátok na účte Slovenskej rozvojovej banky počas celej doby úveru
- mať všetko pripravené tak aby sa mohla žiadosť podať k prvému termínu t.j. k 15.1.2015
- informoval o mesačnej sume šetrenia do fondu údržby a opráv vo výške 5.912,71 €/m
K bodu 5. Voľba funkcionárov a zástupcov
5.1. Voľba funkcionárov schôdze
Nakoľko už ubehla hodina schôdze, predsedajúci vyzval k pristúpeniu vykonania hlasovaní. Zástupca vlastníkov
p. Varga-Korytár opätovne vyzval všetkých prítomných aby najskôr schválili predsedajúceho, zapisovateľa a overovateľov záznamu schôdze.
za predsedajúceho bol navrhnutý Ing. Pavel Puha
za zapisovateľa bol navrhnutý Ladislav Varga-Korytár
za overovateľov zápisnice boli navrhnutý Ing. Igor Púčik a p. Ľubica Matejovičová
5.2. Voľba zástupcov vlastníkov bytov a nebytových priestorov
Ing. Robert Radič ďalej navrhol určiť zástupcov vlastníkov bytov a nebytových priestorov nasledovne:
- pre Veternicovú 16 a 18 navrhol potvrdiť vo funkciách doterajších zástupcov vlastníkov a to
o za Veternicovú 16 Ladislav Varga–Korytár a
o za Veternicovú 18 Ing. Ján Szolnok
- za Veternicovú 14 bola navrhnutá ako nová zástupkyňa vlastníkov Mgr. Lea Bátorová
K bodu 6. Udelenie plnomocenstva správcovi na zastupovanie v stavebnom konaní
Zástupca vlastníkov p. Varga-Korytár navrhol hlasovať o udelení plnomocenstva správcovi bytového domu firme Byty spol. s.r.o. zastúpenej pánom Ing. Pavlom Puhom a to na zastupovanie vlastníkov bytov a NP Veternicovej 14,16,18 vo veci stavby „Zateplenie a revitalizácia domu Veternicová 14-18, Bratislava“ najmä na tieto účely a úkony:
a) konania voči štátnym a správnym orgánom v procese prípravy a schvaľovania realizácie stavby (požiarnici, životné prostredie, hygiena ... )
b) vybavenie samotného stavebného povolenia
K bodu 7. Úprava mandátu komisie pre výber projektanta a realizátora stavby
K tomuto bodu predniesol návrh zástupca vlastníkov Ladislav Varga-Korytár. Navrhol úpravu mandátu komisie pre výber projektanta a zhotoviteľa diela určenej v uznesení č. 3/18/09/2013 v zápisnici zo schôdze vlastníkov zo dňa 23.9.2013 za účelom:
- kontroly prípravy a samotnej realizácie stavby v spolupráci so správcom,
- riešenia prípadných rozporov medzi zainteresovanými zložkami v prospech vlastníkov,
- rozhodovanie v prípadoch vzniku neočakávaných stavov zistených pri samotnej realizácii stavby
Ing. Radič k uvedenému už predtým v debate o projektovej dokumentácii spomenul že je potrebné, aby ľudia ktorí boli od začiatku pri tvorbe samotnej projektovej dokumentácie, vyznajú sa v problematike a v jednotlivých detailoch riešenia stavby, aby boli prítomní aj naďalej až do kolaudácie stavby.
K bodu 8. Rôzne
8.1. Návrh na označenie pivníc
Mgr. Peter Pipíška podal návrh na označenie pivníc menami jednotlivých vlastníkov. Pretože nemá vlastnú pivničnú kobku a nevieme sa vlastníci medzi sebou sami dohodnúť, tak touto cestou požiadal správcu domu, aby tak vykonal v zmysle projektovej dokumentácie podľa ktorej boli pôvodne pivničné kobky prerozdelené a odpredané jednotlivým vlastníkom.
Ing. Radič dodal informácie k nastolenému problému, že ako vlastníci zaregistrovali tak sa zisťovali majitelia jednotlivých pivničných kobiek a aj nebytových priestorov. Robilo sa to asi na štyri etapy a cez to všetko neboli zistené všetky priestory, že kto ich využíva. Tieto priestory sa budú musieť kvôli zatepľovaniu stropu a maľovaniu aj tak sprístupniť a budú sa otvárať komisionálnou formou za prítomnosti správcu a zástupcov vlastníkov a priestor bude potom uzamknutý správcovským zámkom.
Vyjadrenie správcu Ing. Puhu:
On ako správca dostal pri preberaní agendy od Bytovej agentúry rezortu ministerstva obrany veľmi chabú projektovú dokumentáciu a k tomuto problému s pivnicami by bolo potrebné, aby všetci vlastníci odovzdali kópie kúpno-predajných zmlúv bytov a nebytových priestorov, lebo on ako správca ich nemá a tým pádom nemá ani potrebné informácie o tom, že kto si akú pivničnú kobku odkúpil a v akej výmere m2. Môžeme to urobiť tak ako povedal pán Radič a jednotlivý vlastníci, ktorý už budú známi v ostatných priestoroch pivničných kobiek už nebudú môcť povedať, že aj tento a ďalší iný priestor im patrí. To isté sa spraví aj so spoločnými priestormi a nájdu sa tam veci, ktoré už roky nikto nepoužíva a len zbytočne zaberajú priestory.
Do rôzneho sa prihlásil aj zástupca vlastníkov p. Varga-Korytár s dvoma návrhmi:
8.2. Návrh na schválenie písomného hlasovania
Z dôvodu toho, že doposiaľ sme sa za tie roky ako vlastníci bytov a nebytových priestorov (NP) Veternicovej 14,16,18 ešte ani raz nezišli v dvojtretinovej väčšine navrhujem k potrebnému hlasovaniu o schválení výšky finančného úveru a všetkých ostatných úkonov potrebných na zateplenie a obnovu nášho bytového domu financovanú s podporou Štátneho fondu rozvoja bývania (ŠFRB) schváliť formu písomného hlasovania.
Písomné hlasovanie bude obsahovať nasledovné okruhy otázok:
a) súhlas s investičným zámerom a rozsahom prác po jednotlivých častiach, na ktorý sa podpora zo ŠFRB požaduje
b) súhlas s predložením žiadosti o úver zo ŠFRB ,
c) ak to bude potrebné - súhlas so žiadosťou o úver z komerčnej banky
d) súhlas s mesačnou platbou 1,00€/m2 do Fondu prevádzky, údržby a opráv na splácanie úverov ku dňu podania žiadosti tak, aby po úhrade mesačných splátok vo fonde zostalo minimálne 20 % z mesačnej tvorby pre prípad odstránenia havárií v bytovom dome
e) súhlas so spôsobom zabezpečenia požadovaného úveru zo ŠFRB a úveru z komerčnej banky
f) súhlas s vinkuláciou 3 splátok úveru v prospech ŠFRB v prípade ručenia Fondom prevádzky, údržby a opráv
g) súhlas s výberom zhotoviteľa (zhotoviteľov) stavby zateplenia a revitalizácie nášho domu,
h) Udelenie plnomocenstva správcovi nášho bytového domu firme Byty spol. s.r.o. zastúpenej pánom Ing. Pavlom Puhom na zastupovanie vlastníkov bytov a NP domu najmä na tieto účely a úkony:
a. vybavenie úveru zo ŠFRB
b. v prípade potreby vybavenie preklenovacieho úveru v komerčnej banke – len so súhlasom zástupcov vlastníkov bytov a NP nášho domu
c. k spísaniu notárskej zápisnice (v prípade zabezpečenia úveru bankovou zárukou)
d. predloženie žiadosti na ŠFRB
e. podpísanie úverovej zmluvy
f. k zriadeniu záložného práva na účet Fondu údržby a opráv
g. a iné – len so súhlasom zástupcov vlastníkov bytov a NP
8.3. Voľba overovateľov písomného hlasovania
Hneď po hlasovaní o návrhu v bode 8.2. bol prednesený druhý návrh na voľbu overovateľov písomného hlasovania. Dobrovoľne sa do tejto funkcie prihlásili Ing. Igor Púčik a Ing. Martin Holotňák.
K bodu 9. Uznesenia
Uznesenie č. 1/11/09/2014 (k bodu 5.1.):
Vlastníci bytov a NP Veternicová 14,16,18 si volia funkcionárov schôdze a to:
za predsedajúceho Ing. Pavel Puha
za zapisovateľa Ladislav Varga-Korytár
za overovateľov zápisnice Ing. Igor Púčik a p. Ľubica Matejovičová
O uznesení hlasovali nasledovne:
Prítomní v čase hlasovania: 33
za: 30; proti: 0; zdržali sa: 3
Uznesenie č. 1/11/09/2014 bolo schválené.
Uznesenie č. 2/11/09/2014 (k bodu 5.2.):
Vlastníci bytov a NP Veternicová 14,16,18 si volia zástupcov vlastníkov bytov
za Veternicovú 14 Mgr. Leu Bátorovú,
za Veternicovú 16 p. Ladislava Varga–Korytára a
za Veternicovú 18 Ing. Jána Szolnoka
O uznesení hlasovali nasledovne:
Prítomní v čase hlasovania: 33
za: 30; proti: 0; zdržali sa: 3
Uznesenie č. 2/11/09/2014 bolo schválené a p. Bátorová, Varga-Korytár a Szolnok sú zvolení za zástupcov vlastníkov bytov a nebytových priestorov domu Veternicová 14,16,18.
Uznesenie č. 3/11/09/2014 (k bodu 6):
Vlastníci bytov a NP Veternicová 14,16,18 schvaľujú udelenie plnomocenstva správcovi bytového domu firme Byty spol. s.r.o. zastúpenej pánom Ing. Pavlom Puhom a to na zastupovanie vlastníkov bytov a NP Veternicovej 14,16,18 vo veci stavby „Zateplenie a revitalizácia domu Veternicová 14-18, Bratislava“ najmä na tieto účely a úkony:
a) konania voči štátnym a správnym orgánom v procese prípravy a schvaľovania realizácie stavby (požiarnici, životné prostredie, hygiena ... )
b) vybavenie stavebného povolenia
O uznesení hlasovali nasledovne:
Prítomní v čase hlasovania: 33
za: 32; proti: 1; zdržal sa: 0
Uznesenie č. 3/11/09/2014 bolo schválené a správcovi bytového domu firme Byty spol. s.r.o. zastúpenej pánom Ing. Pavlom Puhom bolo udelené plnomocenstvo na zastupovanie vlastníkov bytov a NP Veternicovej 14,16,18 vo veci stavby „Zateplenie a revitalizácia domu Veternicová 14-18, Bratislava“ na vyššie uvedené účely a úkony.
Uznesenie č. 4/11/09/2014 (k bodu 7):
Vlastníci bytov a NP Veternicová 14,16,18 schvaľujú úpravu mandátu Komisie pre výber projektanta a zhotoviteľa diela určenej v uznesení č. 3/18/09/2013 v zápisnici zo schôdze vlastníkov zo dňa 23.9.2013. Komisia v zložení Ing. Robert Radič, Dr. Pavol Letko, Ľubica Matejovičová, Ladislav Varga-Korytár, Ing. Jana Kavčiaková, Ing. Miroslav Ješko a Pavel Ravasz bude ďalej pôsobiť až do kolaudácie stavby „Zateplenie a revitalizácia domu Veternicová 14-18, Bratislava“ s týmto mandátom:
- kontrola prípravy a samotnej realizácie stavby v spolupráci so správcom,
- riešenia prípadných rozporov medzi zainteresovanými zložkami v prospech vlastníkov,
- rozhodovanie v prípadoch vzniku neočakávaných stavov zistených pri samotnej realizácii stavby
O uznesení hlasovali nasledovne:
Prítomní v čase hlasovania: 33
za: 32; proti: 1; zdržal sa: 0
Uznesenie č. 4/11/09/2014 bolo schválené a Komisii pre výber projektanta a zhotoviteľa diela bol rozšírený mandát o vyššie uvedené body.
Uznesenie č. 5/11/09/2014 (k bodu 8.2.):
Vlastníci bytov a NP Veternicová 14,16,18 schvaľujú formu písomného hlasovania na zateplenie a obnovu bytového domu financovanú s podporou Štátneho fondu rozvoja bývania (ŠFRB).
Písomné hlasovanie bude obsahovať nasledovné otázky:
a) súhlas s investičným zámerom a rozsahom prác po jednotlivých častiach, na ktorý sa podpora zo ŠFRB požaduje
b) súhlas s predložením žiadosti o úver zo ŠFRB ,
c) ak to bude potrebné - súhlas so žiadosťou o úver z komerčnej banky
d) súhlas s mesačnou platbou 1,00€/m2 do Fondu prevádzky, údržby a opráv na splácanie úverov ku dňu podania žiadosti tak, aby po úhrade mesačných splátok vo fonde zostalo minimálne 20 % z mesačnej tvorby pre prípad odstránenia havárií v bytovom dome
e) súhlas so spôsobom zabezpečenia požadovaného úveru zo ŠFRB a úveru z komerčnej banky
f) súhlas s vinkuláciou 3 splátok úveru v prospech ŠFRB v prípade ručenia Fondom prevádzky, údržby a opráv
g) súhlas s výberom zhotoviteľa (zhotoviteľov) stavby zateplenia a revitalizácie nášho domu,
h) Udelenie plnomocenstva správcovi bytového domu firme Byty spol. s.r.o. zastúpenej pánom Ing. Pavlom Puhom na zastupovanie vlastníkov bytov a NP domu najmä na tieto účely a úkony:
a. vybavenie úveru zo ŠFRB
b. v prípade potreby vybavenie preklenovacieho úveru v komerčnej banke – len so súhlasom zástupcov vlastníkov bytov a NP nášho domu
c. k spísaniu notárskej zápisnice (v prípade zabezpečenia úveru bankovou zárukou)
d. predloženie žiadosti na ŠFRB
e. podpísanie úverovej zmluvy
f. k zriadeniu záložného práva na účet Fondu údržby a opráv
g. a iné – len so súhlasom zástupcov vlastníkov bytov a NP
O uznesení hlasovali nasledovne:
Prítomní v čase hlasovania: 33
za: 33; proti: 0; zdržal sa: 0
Uznesenie č. 5/11/09/2014 bolo schválené. Hlasovanie o vyššie uvedených bodoch týkajúce sa zateplenia a revitalizácie bytového domu Veternicová 14,16,18 sa vykoná formou písomného hlasovania.
Uznesenie č. 6/11/09/2014 (k bodu 8.3.):
Vlastníci bytov a NP Veternicová 14,16,18 schvaľujú overovateľov písomného hlasovania. Do tejto funkcie sa prihlásili a boli nominovaní Ing. Igor Púčik a Ing. Martin Holotňák.
O uznesení hlasovali nasledovne:
Prítomní v čase hlasovania: 33
za: 31; proti: 0; zdržali sa: 2
Uznesenie č. 6/11/09/2014 bolo schválené. Overovateľmi písomného hlasovania schváleného v uznesení
č. 5/11/09/2014 budú Ing. Igor Púčik a Ing. Martin Holotňák.
K bodu 10. Záver
Na záver schôdze predsedajúci poďakoval všetkým prítomným za účasť na schôdzi, vecné pripomienky a návrhy a schôdzu ukončil.
predsedajúci schôdze Ing. Pavel Puha ......................................................
zapisovateľ Ladislav Varga-Korytár ......................................................
overovateľ záznamu Ing. Igor Púčik ......................................................
overovateľka záznamu Ľubica Matejovičová ......................................................
Príloha č. 1 – Prezenčná listina k schôdzi vlastníkov bytov
Veternicova 14,16 a 18, konanej dňa 11.09.2014 počet listov 6
Príloha č. 2 – Fotokópia udeleného splnomocnenia Ing. Antonovi Kováčikovi počet listov 1
Príloha č. 3 – Fotokópia udeleného splnomocnenia p. Ľudmile Letkovej počet listov 1
záznam stiahni tu