Informačný bulletin č. 4
Vážení spoluobčania, vlastníci bytov na Veternicovej č. 14, 16, a 18,
V dňoch 11. a 12. decembra sme písomne hlasovali o rozsahu revitalizácie nášho domu. Vyjadrili sme súhlas s navrhovaným rozsahom a rozšírením komisie pre výber architekta (podrobnejšie informácie o výsledkoch hlasovania sú zverejnené na našej webovej stránke a vyvesené vo vstupných priestoroch vchodov). Na základe tohto sme realizovali nasledujúce kroky:
1. Vypracovali sme podrobné „Zadanie pre vypracovanie a zaslanie cenovej ponuky na vypracovanie projektu zateplenia a komplexnej revitalizácie bytového domu Veternicová 14-18 v Bratislave, súpisné číslo 3158“
2. Zverejnili sme výzvu na predloženie cenovej ponuky na výber projektanta na zateplenie a revitalizáciu nášho bytového domu na našej webovej stránke a priamo sme oslovili 11 subjektov
3. Realizovali sme konzultácie so záujemcami.
4. Posúdili sme doručené súťažné ponuky a vybrali sme víťazný subjekt. Projektovú dokumentáciu podľa našich požiadaviek vypracuje TERMO + SK, s. r. o.
V súčasnosti pripravujeme odpovedajúcu zmluvu o dielo. Z tejto zmluvy vyplýva, že pre dôsledné spracovanie projektovej dokumentácie bude potrebné umožniť projektantovi a ďalším spolupracujúcim zložkám posúdenie všetkých spoločných a pivničných priestorov v období apríl až jún 2014. Pre zabezpečenie sprístupnenia týchto priestorov v je prvom rade potrebné spresniť, kto daný priestor využíva, resp. má k dispozícii kľúče od vstupu. K tomu Vám do poštovej schránky doručíme plán spoločných priestorov. Prosíme potom zreteľne menom vyznačiť priestor, ktorý využívate resp. máte kľúče od vstupu.
Pre zabezpečenie posúdenia možného poškodenia obvodového plášťa je potrebné skontrolovať v každom byte praskliny, zatekanie či iné poškodenia vonkajších panelov. Popis poškodení je potrebné urýchlene odovzdať niektorému z členov komisie. Rovnako pre zabezpečenie optimálneho riešenia balkónov a lodžií je potrebné identifikovať stavebné či iné úpravy. Postupujte, prosíme, ako pri poškodeniach.
Dňa 7. apríla bol pristavený veľkokapacitný kontajner. Skupinka dobrovoľníkov vypratala spoločné priestory. Nie však preto, aby ste tam opäť odložili svoje nepotrebné veci. Preto, lebo musia byť dobre priechodzie z hľadiska bezpečnosti. Zatiaľ Vás to nestálo nič, vážení vlastníci. Nabudúce bude objednaná vypratávacia služba. Uvedomte si, prosíme, že aj tieto priestory sú Vaše. Správajte sa k nim ako k svojim bytom Ďalej prosíme, aby ste odpratali veci uložené v priestoroch na jednotlivých poschodiach a pri výťahových šachtách (pri elektrických rozvodoch). Za obmedzenie únikových ciest a prístupu k ističom môžeme byť sankcionovaný. Vopred ďakujeme.
Členovia komisie zaručujú, že Vami poskytnuté informácie budú použité výhradne pre potreby spracovania projektovej dokumentácie a prípravy realizácie vlastnej stavby!
Ďalej by sme chceli zodpovedať Vami najčastejšie kladené otázky:
- Kedy začneme zatepľovať? – Na budúci rok.
- Koľko to bude celé stáť? – Pôvodný odhad, na základe ktorého sme hlasovali o rozsahu bol cca 800 tis.€. Spresní to projekt. Podľa tejto kalkulácie budeme potom hlasovať o úvere.
- Čo sa dozvieme o projekte a ako sa budeme môcť k tomu vyjadriť? – projekt bude prezentovaný projektantom na schôdzi vlastníkov. Farebné a celkové architektonické riešenie vyberieme hlasovaním z variantných návrhov.
- Čo budeme robiť tento rok? – Čaká nás spracovanie projektovej dokumentácie, následná schôdza vlastníkov s hlasovaním o úvere, výber realizátora stavby, stavebného dozoru, postúpenie dokumentácie do schvaľovacieho konania o úver zo ŠFRB.
- Čo sa od nás očakáva tento rok? – Už budeme musieť všetci priložiť ruku k dielu. V prvom rade si budeme musieť urobiť poriadok v spoločných priestoroch a pripraviť ich na posúdenie odborníkmi. Budeme hlasovať o úvere a to je pre ďalšie kroky rozhodujúce.
Na záver Vám chceme opäť poďakovať za Váš doterajší pozitívny prístup. Potešíme sa každej Vašej pripomienke, rade či pomoci.
Komisia pre výber architekta